Videoer om konfirmation

Nedenstående videoer stammer fra www.folkekirken.dk, og kan bruges som inspiration

Dobbelt klik på videoen for at se den i fuld størrelse

Kom med til konfirmation
41 sekunder

Kom med til konfirmation i Silkeborg Kirke

Konfirmation | Når jeg bliver voksen
2:17 minutter

Konfirmander med særlige behov | Oskar glæder sig til den store dag
1:31 minutter

Oskar Hjort Karlsson er en af de konfirmander med særlige behov, der snart skal konfirmeres i Gellerup kirke. Hør ham fortælle, hvad han glæder sig mest til.

Konfirmander med særlige behov | "Det er hjertegribende for familien"
2:34 minutter

Hvordan tager folkekirken imod konfirmander med særlige behov? Sognepræst Niels Hviid og kirke- og kulturmedarbejder Bit Boel Buhl, begge fra Gellerup Kirke, fortæller om deres arbejde med handikappede.

Konfirmation | Malthe: Når jeg bliver voksen
1:00 minutter

En ny årgang konfirmander træder lige nu ind i 'de voksnes rækker’ og de voksne står klar med gode og indsigtsfulde råd i spandevis. Men hvad nu hvis de unge allerede har styr på det? Kan voksne lære noget af de unge om, hvad der er vigtigt i livet? Vi har spurgt fire konfirmander til råds. Få Maltes bedste råd her. Videoen er optaget i Langenæskirken i Aarhus.

Konfirmation | Signe: Når jeg bliver voksen
52 sekunder

Signe Dalgaard Jensen giver de voksne gode råd og sit bud på hvad der er vigtigst i livet. Videoen er optaget i Langenæskirken i Aarhus.

Konfirmation | Sulajmas råd til de voksne
1:18 minutter

Sulajma Espersen Byder giver de voksne gode råd og sit bud på hvad der er vigtigst i livet. Videoen er optaget i Sions Kirke i København.

Konfirmation | Ernestos råd til de voksne
59 sekunder

Ernesto Frank Lafargue fortæller de voksne om de ting de har glemt fra da de selv var små, og giver gode råd til de voksne. Videoen er optaget til konfirmationsforberedelse i Sion kirken i København.

Mathilde Falck til konfirmander: "Tal om de svære ting"
4:41 minutter

Sangerinden Mathilde Falck, datter af sangeren og skuespilleren Michael Falck, fortalte blandt andet om sin spiseforstyrrelse, da hun spillede for en række konfirmander i Nørresundby. Se hvordan det gik.